Ultralöppare antar utmaningen och anmäl er till Sveriges häftigaste ultralopp, Swedish Alpine Ultra. Ni har möjligheten till den 4 juli.
Swedish Alpine Ultra® är ett ultralopp på 107 km mellan Nikkaluokta och Abisko. Var och en som vill vara med gör det på eget ansvar. För deltagande förutsätts att man klara loppet under 24 timmar.
fredag 1 juli 2011
lördag 25 juni 2011
fredag 24 juni 2011
lördag 18 juni 2011
tisdag 10 maj 2011
Swedish Alpine Ultra
Hej alla ultralöpare.
Ni som har visat ett intresse att delta i Swedish Alpine Ultra den 9 juli. Det går med stormsteg framåt till 9 juli. För min planering är jag väldigt intresserad att veta hur många som verkligen ställer upp och betala in den lilla avgiften på 200 kr. Denna avgift ska i huvudsakligen gå till hyra av den bil som jag måste ha för att transportera den packning som ni inte vill bära på till Abisko. Det finns också lite andra praktiska frågor som måste hanteras. Enligt beslutet av Länsstyrelsen i Norrbotten måste jag informera fjällstationen i Nikkaluokta liksom Turistföreningen som i sin tur ska informera fjällstugorna att det ev kommer ett antal löpare/vandrare. Abisko fjällstation kommer jag också att informera dels med anledning att det är målgång där och bl a möjlig tillgång till vissa utrymmen som tex dusch och ev bastu för dem som kommer på natten.
lördag 30 april 2011
Deltagare
Till dags dato har 6 anmälts sig att deltaga och 22 som har meddelat att kanske kommer att delta.
Anmälan och betalning av anmälningsavgiften skall ske senast 1 juni. Övrig information finns och kommer att läggas in på http://www.swedishalpineultra.se
Anmälan och betalning av anmälningsavgiften skall ske senast 1 juni. Övrig information finns och kommer att läggas in på http://www.swedishalpineultra.se
tisdag 19 april 2011
Swedish Alpine Ultra 9 juli
Börjar så smått planeringen av Swedish Alpine Ultra 9 juli 2011 med start kl 09.00. Hittills är det ca 30 som på olika sätt markerat att de är intresserade att deltar. Ännu har ingen betalt startavgiften på 200 kr.
Länsstyrelsen i Norrbotten och samebyn i Abiskoområdet har inge att invända mot att Swedish Alpine Ultra genomförs.
Jag har tidigare här slängt ut en lite förfrågan om det finns någon organisation eller lokal idrottsförening i Kirunaområdet som skulle vara intresserade att bistå med lite hjälp både vid starten i Nikkaluokta som vid målgången i Abisko.
Om någon organisation eller förening är intresserad, hör av er.
Länsstyrelsen i Norrbotten och samebyn i Abiskoområdet har inge att invända mot att Swedish Alpine Ultra genomförs.
Jag har tidigare här slängt ut en lite förfrågan om det finns någon organisation eller lokal idrottsförening i Kirunaområdet som skulle vara intresserade att bistå med lite hjälp både vid starten i Nikkaluokta som vid målgången i Abisko.
Om någon organisation eller förening är intresserad, hör av er.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)